Konferencja Nauczyciel i uczeń w Działaniu
Już w najbliższy czwartek (7 stycznia) odbędzie się IV Konferencja Naukowa z cyklu Nauczyciel i uczeń w działaniu.
Obecnie na rynku pracy poszukuje się specjalistów, którzy oprócz wiedzy kierunkowej, powinni również posługiwać się w sposób komunikatywny językiem angielskim oraz posiadać rozwinięte tzw. kompetencje miękkie (np. komunikacja interpersonalna, wielokulturowa, radzenie sobie z wpływem społecznym, itd.), a program studiów podyplomowych ACIS został skonstruowany w taki sposób, żeby te kompetencje rozwijać.
Wydział Humanistyczno-Społeczny
Akademia Techniczno-Humanistyczna, ul. Willowa 2, 43-309 Bielsko-Biała
tel. 33 8279265, 33 8279229, 33 8279 358
lub tel. 604 663 053 (kontakt z kierownikiem studiów, do którego zaproszone są Osoby mające pytania merytoryczne dotyczące studiów)
e-mail: awieczorek@ath.bielsko.pl
Kierownik studiów:
dr Anna Wieczorek
Studia podyplomowe ACIS (Academy of Corporate and Interpersonal Skills), prowadzone wyłącznie w języku angielskim, to studia o charakterze interdyscyplinarnym łączące wybrane kompetencje i wiedzę z zakresu studiów w obszarze filologii angielskiej i zarządzania.
Dla kogo?
Studia podyplomowe ACIS adresowane są zarówno do absolwentów kierunków humanistycznych, pragnących uzyskać kompetencje z zakresu komunikacji biznesowej, jak i absolwentów kierunków ekonomicznych, chcących uzyskać/poprawić kompetencje z zakresu komunikacji w języku angielskim.
Korzyści dla Absolwenta
CELE STUDIÓW:
Celem kształcenia jest nabycie przez Słuchacza zarówno kompetencji związanych z podstawową wiedzą dotyczącą komunikacji w języku angielskim w międzynarodowym środowisku biznesowym (m.in. język angielski w biznesie, komunikacja międzykulturowa, korespondencja handlowa, tłumaczenie specjalistyczne dotyczące tematyki okołobiznesowej), jak i biznesu (m.in. organizacji pracy w korporacji, komunikacji wewnętrznej, public relations, negocjowania, efektywnego komunikowania się i wywierania wpływu w sytuacjach zawodowych, koordynowania pracy podwładnych/członków zespołów, zarządzania zasobami ludzkimi). Studia prowadzone są w języku angielskim.
Absolwent ma możliwość ubiegania się o zatrudnienie w korporacjach o charakterze międzynarodowym, działach eksportu polskich firm, działach zamówień i obsługi klienta na rynku międzynarodowym m.in. na takich stanowiskach jak: asystent zarządu, specjalista ds. eksportu, specjalista ds. PR!
PROGRAM STUDIÓW:
Zajęcia zgrupowano w trzy moduły tematyczne, z których pierwszy poświęcono umiejętnościom interpersonalnym, drugi umiejętnościom związanym z praktyczną nauką angielskiego języka biznesu, zaś trzeci umiejętnościom korporacyjnym.
Szczegółowy program studiów:
MODUŁ I: UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE (40 godzin):
MODUŁ II: JĘZYK ANGIELSKI W BIZNESIE (64 godziny):
MODUŁ III: UMIEJĘTNOŚCI KORPORACYJNE (56 godzin):
ORGANIZACJA STUDIÓW
Studia trwają dwa semestry (160 godzin), zajęcia odbywają się w weekendy (soboty i niedziele), w cyklach ośmiogodzinnych. W każdym semestrze odbywa się 10 zjazdów (5 weekendów). Zajęcia odbywają się w trakcie trwania roku akademickiego. Po każdym module tematycznym odbywa się egzamin o charakterze praktycznym i teoretycznym. Ocena końcowa wystawiana jest na podstawie średniej uzyskanej z trzech egzaminów. Słuchacze nie piszą pracy dyplomowej.
WYKŁADOWCY
Zajęcia poświęcone nauce języka prowadzone są przez anglistów zatrudnionych w Katedrze Anglistyki ATH, a zajęcia z zakresu zarzadzania, przez wykładowców kierunków ekonomicznych, posiadających międzynarodowe doświadczenie dydaktyczne i posługujących się biegle językiem angielskim.
KANDYDACI
Studia adresowane są zarówno do absolwentów kierunków humanistycznych, pragnących uzyskać kompetencje z zakresu komunikacji biznesowej, jak i absolwentów kierunków ekonomicznych, chcących uzyskać/poprawić kompetencje z zakresu komunikacji w języku angielskim, oraz do Absolwentów pozostałych kierunków.
Warunki i tryb rekrutacji:
Kandydat, żeby zakwalifikować się na studia powinien przedstawić dyplom ukończonych studiów wyższych magisterskim lub licencjackich (albo równorzędnych), oraz powinien udokumentować znajomość języka angielskiego – na podstawie przedstawionego świadectwa maturalnego (dotyczy nowej matury), na którym widnieje ocena z j. angielskiego na poziomie rozszerzonym, po uzyskaniu co najmniej 60%; lub certyfikatu egzaminacyjnego poświadczającego znajomość języka angielskiego typu FCE, CAE lub równorzędnego. Dla pozostałych kandydatów ( którzy nie są w stanie poświadczyć znajomości języka angielskiego), zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna w języku angielskim.
Warunki ukończenia studiów:
Warunkiem Ukończenia Studiów podyplomowych jest zaliczenie wszystkich trzech egzaminów (zarówno części teoretycznych, jak i zadań praktycznych). Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych państwowej uczelni wyższej.
Wymagane dokumenty:
Formularz zgłoszeniowy obejmujący dwa dokumenty: podanie oraz kwestionariusz osobowy
1 zdjęcie legitymacyjne
Kserokopia (oryginał do wglądu dla kierownika studiów po rozpoczęciu zajęć) dyplomu studiów wyższych magisterskich lub zawodowych.
Kserokopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego (w przypadku braku takiego dokumentu, kandydat zostanie poproszony o przystąpienie do rozmowy kwalifikacyjnej)
Kserokopia dowodu osobistego
Kserokopia dowodu wpłaty (dostarczona najpóźniej na tydzień przed rozpoczęciem zajęć w danym semestrze, ale po potwierdzeniu zebrania się grupy)
Miejsce składania dokumentów:
Komplet dokumentów najlepiej przesłać pocztą na adres:
Katedra Anglistyki
Studia podyplomowe Academy of Corporate and Interpersonal Skills
Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Ul. Willowa 2
43-309 Bielsko-Biała
Komplet dokumentów można także składać osobiście w Katedrze Anglistyki
(budynek B, pok. 101; ul. Willowa 2, Bielsko-Biała)
Sekretariat Katedry Anglistyki czynny jest od poniedziałku do piątku
w godzinach: 7.00 – 15:00
Terminy:
Termin rekrutacji: lipiec-wrzesień/październik 2017
Termin rozpoczęcia zajęć: październik/listopad 2017
Termin wniesienia opłat: opłaty za studia podyplomowe powinny być wniesione najpóźniej na tydzień przed rozpoczęciem zajęć w danym semestrze
Studia zostaną uruchomione przy grupie minimum 15 osób.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia studiów w przypadku niewystarczającej ilości zgłoszeń.
Opłata za studia:
Opłata za jeden semestr studiów wynosi 1750,00 zł. (3500,00 za całość).
Wydział Humanistyczno-Społeczny
Akademia Techniczno-Humanistyczna
Willowa 2, 43-309 Bielsko-Biała
tel. 33 8279229, 33 8279 358, 33 8279336, kom. 600993415
e-mail: bloranc@ath.bielsko.pl
Kierownik studiów:
dr Barbara Loranc-Paszylk
Celem studiów jest:
Absolwent uzyskuje kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w placówkach wychowania przedszkolnego oraz w klasach I-III szkoły podstawowej.
Program studiów:
Absolwent będzie posiadał wiedzę i umiejętności w zakresie praktycznej znajomości języka angielskiego oraz metodyki nauczania języka angielskiego na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Program podzielony został na dwa moduły:
Wykładowcy:
Zajęcia prowadzą doświadczeni pracownicy i współpracownicy naukowo-dydaktyczni Akademii Techniczno-Humanistycznej.
Organizacja studiów:
Studia trwają 3 semestry – 360 godzin zajęć dydaktycznych (ćwiczenia, warsztaty, wykłady) oraz praktyki. Zjazdy odbywają się w soboty i niedziele, co 2-3 tygodnie w trakcie trwania roku akademickiego.
Kandydaci:
Absolwenci studiów pedagogicznych (pierwszego lub drugiego stopnia) posiadający przygotowanie pedagogiczne do pracy z dziećmi w przedszkolu lub na pierwszym etapie edukacji i posiadający świadectwo znajomości języka angielskiego na poziomie co najmniej B2, np. First Certificate in English (FCE); szczegółowy wykaz świadectw uznawanych przez MENiS znajduje się w rozporządzeniu MEN z dnia 12 marca 2009 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
Uwaga! Absolwenci studiów pedagogicznych (pierwszego lub drugiego stopnia) posiadający przygotowanie pedagogiczne do pracy z dziećmi w przedszkolu lub na pierwszym etapie edukacji i nie posiadający świadectwa znajomości języka angielskiego, ale posługujący się tym językiem na poziomie średnio zaawansowanym mogą złożyć dokumenty na studia ale w takim przypadku ukończenie studiów podyplomowych nie pozwala na uzyskanie pełnych kwalifikacji.
Warunki ukończenia, świadectwo:
Warunkiem uzyskania kwalifikacji podyplomowych jest zaliczenie wszystkich zajęć dydaktycznych, napisanie pracy końcowej oraz zdanie egzaminu końcowego. Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych państwowej uczelni wyższej.
Wymagane dokumenty:
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń
Miejsce składania dokumentów:
Komplet dokumentów najlepiej przesłać pocztą na adres:
Katedra Anglistyki
Studia podyplomowe Język angielski w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej,
Willowa 2, 43-309 Bielsko-Biała
Komplet dokumentów można także składać osobiście w Katedrze Anglistyki
(budynek B, pok. 101; ul. Willowa 2, Bielsko-Biała). Sekretariat Katedry Anglistyki czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.00 – 15:00
Termin rekrutacji:
01.06.-30.09.2015r.
Termin rozpoczęcia zajęć:
październik 2015 r.
Termin wniesienia opłat:
Opłaty za studia podyplomowe powinny być wniesione najpóźniej na tydzień przed rozpoczęciem zajęć w danym semestrze. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Studia zostaną uruchomione przy grupie minimum 13 osób. Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia studiów w przypadku niewystarczającej ilości zgłoszeń.
Opłata za studia:
Opłata za jeden semestr studiów wynosi 1800 zł.
Podyplomowe Studia Logopedii z Komunikacją Alternatywną obejmują 660 godzin zajęć w tym 80 godzin praktyk logopedycznych. Celem studiów kwalifikacyjnych jest wykształcenie logopedy, który będzie przygotowany do wykonywania pracy.
Potrzeba utworzenia studiów o takim charakterze została podyktowana przez problemy w sferze komunikacji werbalnej, które negatywnie wpływają na ogólny rozwój człowieka. Złożone dysfunkcje rozwojowe w określonych przypadkach wymagają zastosowania komunikacji alternatywnej, dostosowanej do indywidualnych możliwości człowieka, przez co umożliwiającej kontakt z otoczeniem. Program nauczania Podyplomowych Studiów Logopedii z Komunikacją Alternatywną przewiduje między innymi 100 godzin dydaktycznych dotyczących alternatywnych metod komunikacji
Studia trwają cztery semestry i kończą się przygotowaniem pracy końcowej i złożeniem egzaminu końcowego.
Liczba godzin: 580 godzin zajęć teoretycznych realizowanych w formie wykładów i ćwiczeń oraz 80 godz. praktyk.
Odpłatność: 1500 zł za semestr.
Więcej informacji: www.logopedia.ath.bielsko.pl
Absolwent studiów podyplomowych z Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Wychowania Przedszkolnego uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych. Studia te kończą się uzyskaniem kwalifikacji podyplomowych. Słuchacz uzyskuje w trakcie 3 semestrów trwania studiów uzyskuje 40 punktów ECTS
Absolwent studium podyplomowego Pedagogika Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne przygotowany jest do pracy w przedszkolu oraz w szkole podstawowej w zakresie znajomości specyfiki rozwoju małego dziecka, opieki, zabawy, diagnozy społeczno-rozwojowej, a także podstaw logopedii i wspierania rozwoju dzieci z zaburzeniami w rozwoju.
Absolwent potrafi zorganizować zabawę i czas zajęć grupie dzieci, wykorzystać odpowiednie metody pracy oraz wykonać diagnozę pedagogiczną. Absolwent właściwie umie zaopiekować się grupą dzieci i rozumie ich potrzeby. Wyposażony jest w niezbędną wiedzę merytoryczno-przedmiotową i umiejętności metodyczno-warsztatowe umożliwiające mu przekazywanie dzieciom, zdobytej wiedzy w sposób atrakcyjny i zrozumiały na różnego typu zajęciach w przedszkolu i w szkole w klasach od I – III.
Absolwent gotów jest również do rozszerzania swojego profesjonalizmu, czuje się zobowiązany do systematycznego kwestionowania własnych umiejętności i posiadanej wiedzy, a co za tym idzie podejmowania dalszych działań rozwojowych
Kwalifikacje
Ogólne cele kształcenia oraz możliwości zatrudnienia (typowe miejsca pracy):
Wymagania wstępne (oczekiwane kompetencje kandydata):
W zakresie wiedzy:
W zakresie kompetencji społecznych:
Więcej informacji: www.pedagogika.ath.bielsko.pl
Studia mają charakter kwalifikacyjny. Nadają kwalifikacje do pracy w szkołach i instytucjach podległych Ministerstwu Edukacji Narodowej na stanowisku nauczyciela zgodnie z: ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela oraz ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
W przypadku absolwentów studiów pierwszego stopnia absolwenci uzyskują przygotowanie do pracy jako nauczyciele przedmiotów (do prowadzenia zajęć) zgodnie ze swoim przygotowaniem merytorycznym w przedszkolach i szkołach podstawowych; natomiast osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów magisterskich uzyskują kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela zgodnie ze swoim przygotowaniem merytorycznym w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach, szkolnictwie ponadgimnazjalnym i w kształceniu zawodowym.
Ogólne cele kształcenia w ramach studiów podyplomowych są zgodne z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, tzn. po zakończeniu kształcenia w ramach studiów podyplomowych absolwent:
Studia trwają trzy semestry i kończą się przygotowaniem pracy końcowej i złożeniem egzaminu końcowego.
Liczba godzin: 370 godzin zajęć teoretycznych realizowanych w formie wykładów i ćwiczeń oraz 150 godz. praktyk pedagogicznych.
Odpłatność: 3400 zł (płatne w 3 ratach: 1200 zł, 1200 zł, 1000 zł).
Więcej informacji: www.pedagogika.ath.bielsko.pl
Studia mają charakter kwalifikacyjny. Nadają kwalifikacje do prowadzenia zajęć z terapii pedagogicznej (zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne) w przedszkolu, szkołach, placówkach oświatowych i opiekuńczo-wychowawczych zajmujących się prowadzeniem terapii pedagogicznej dzieci oraz nadaje kwalifikacje do prowadzenia zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców, poradnictwa dla uczniów, rodziców i nauczycieli oraz konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli z zakresu terapii pedagogicznej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. (Dz. U. z 2013 r., poz. 532). oraz na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 11 Ustawy z dnia 07.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), a także Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12.03.2009 r. (Dz.U. Nr 50, poz. 400) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Charakterystyka kwalifikacji:
Studia dają pełne kwalifikacje w zakresie terapii pedagogicznej. Absolwent jest przygotowany do pracy na stanowisku:
1. nauczyciela zajęć specjalistycznych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz
2. nauczyciela prowadzącego zajęcia specjalistyczne w przedszkolu, szkole podstawowej i placówce (nauczyciel – specjalista terapii pedagogicznej), a w szczególności do prowadzenia:
– zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się;
– zajęć wspomagających wychowawczą funkcję rodziny, zapobiegających zachowaniom dysfunkcyjnym uczniów oraz wspierających ich rozwój,
– zajęć warsztatowych dla rodziców i nauczycieli doskonalących umiejętności z zakresu komunikacji społecznej oraz umiejętności wychowawczych
– zajęć z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju
zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 2 marca 2009 r. § 2.1. (w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli…) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej dnia 17 kwietnia 2012 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczyciel niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli
Celem studiów jest zdobycie szerokiej wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia indywidualnych oraz grupowych zajęć terapeutycznych z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się i wykazującymi zaburzenia zachowania oraz przygotowanie nauczycieli do stwarzania optymalnych warunków nauki dla dzieci ujawniających specjalne potrzeby edukacyjne.
Absolwenci uzyskują kwalifikacje do prowadzenia:
Absolwent uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych potwierdzające uzyskanie kwalifikacji do pracy w grupach przedszkolnych i klasach szkolnych z dziećmi ze specjalnymi trudnościami w uczeniu się, w tym integracyjnych, oraz kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii pedagogicznej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Adresaci: Studia przeznaczone są dla nauczycieli pracujących w przedszkolach, szkołach, pracowników Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych, pedagogów szkolnych, psychologów, pracowników pedagogicznych placówek opiekuńczo – wychowawczych, posiadających pełne kwalifikacje zawodowe, tj. dyplom ukończenia szkoły wyższej oraz przygotowanie pedagogiczne.
Czas trwania studiów: trzy semestry. Studia kończą się przygotowaniem pracy końcowej i złożeniem egzaminu końcowego.
Liczba godzin zajęć: 370 godz. zajęć teoretycznych realizowanych w formie wykładów, ćwiczeń i warsztatów oraz 60 godz. praktyk terapeutycznych.
Odpłatność: 3400 zł (płatne w trzech ratach: 1200 zł. 1200 zł,1000 zł).
Więcej informacji: www.pedagogika.ath.bielsko.pl
Podyplomowe studia z zakresu nauczania języka polskiego jako obcego umożliwiają zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych w pracy nauczyciela języka polskiego jako obcego – w instytucjach edukacyjnych wszelkiego typu oraz stopnia, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Studia trwają dwa semestry (230 godzin). Początek – w semestrze letnim roku akademickiego 2017/2018.
Wymagania wstępne
Kandydat powinien posiadać dyplom ukończenia kierunku filologicznego na poziomie co najmniej pierwszego stopnia. W przypadku, gdy ukończone studia nie zawierały modułu dającego uprawnienia nauczycielskie (kurs pedagogiczny), kandydat zainteresowany takimi uprawnieniami, ma możliwość zdobycia ich na osobnym kursie – prowadzonym na ATH lub poza uczelnią.
Warunki i tryb rekrutacji
Pytania i zgłoszenia
Sekretariat Katedry Literatury i Kultury Polskiej
Akademia Techniczno-Humanistyczna
ul. Willowa 2
43-300 Bielsko-Biała
bud. B (I piętro), pok. 111
tel. (33) 827 92 61 (pn. – pt. 7:00-15:00).
e-mail: pol@ath.bielsko.pl