Wiosenna Praga

\  Aktualności  \  Wiosenna Praga

Praga – byliśmy znów i znów było pięknie! Wyjazd do wiosennej stolicy Czech dla ponad osiemdziesięciu studentów ATH był wspaniałym czasem – a wszystko to w ramach akademickiej aktywności Koła Naukowego HORYZONT oraz z udziałem dra Macieja Kalarusa, opiekuna i przewodnika naszej słonecznej eskapady. Nie zabrakło oczywiście Wojaka Szwejka, Bohumila Hrabala, Franza Kafki i Alfonsa Muchy!

Droga do Pragi minęła nam bardzo szybko, a Vaclavske Namesti przywitały nas promieniami praskiego słońca. Najpierw było Muzeum Narodowe wraz z Operą Państwową, później pomnik św. Wacława, a na samym końcu tej części podróży wspólny przemarsz pod Bramę Prochową. Lubimy sobotnie spacery i nieodkryte, zabytkowe uliczki. Piękne kamienice otaczały nas z wszystkich stron,  gdy dotarliśmy na rynek i piliśmy najpyszniejszą kawę w kwietniu. Był sławny pomnik Jana Husa, spalonego na stosie w 1415 roku, Ratusz Staromiejski z Orlojem i milion ulicznych artystów – zrobiliśmy mnóstwo zdjęć, by móc wrócić w tamte miejsca każdego innego, następnego dnia. Stworzyliśmy wspomnienia, by móc zabrać Pragę do Polski.

Ahoj! Kiedy minęliśmy kilka witryn sklepowych z bajkowym krecikiem, szybko wróciliśmy do lat dziecięcych. Później ruszyliśmy na Hradczany i dotarliśmy na słynny Most Karola nad Wełtawą – w tamtym miejscu turystom zawsze towarzyszy muzyka. Masywne figury zdobią most, kobiety tworzą karykatury, a turyści kupują pamiątki. Mogliśmy zobaczyć Plac Malostrański, Kolumnę Świętej Trójcy i włoską Lorettę. Mówią, że Hradczany to serce Pragi – tam nie można się nudzić. Nie mogliśmy oderwać wzroku od katedry św. Wita i od innych cudów czeskiej architektury. Widzieliśmy Pałac Królewski, Kancelarię Prezydenta Czech oraz odnaleźliśmy też wieżę Daliborkę! W Pradze było nam dobrze i jak zawsze i zdecydowanie nie chcieliśmy wracać do domu. Po przebyciu około dwudziestu kilometrów pieszo obiecaliśmy sobie, że kiedyś znów odwiedzimy stolicę Czech. Na samym końcu praskiego, wiosennego spaceru znaleźliśmy autokar i wróciliśmy około pierwszej w nocy do Bielska-Białej.

Serdecznie zapraszamy na kolejne wyjazdy organizowane przez Koło Naukowe HORYZONT. W tym roku akademickim wybierzemy się jeszcze na trzydniową wycieczkę do Lwowa, dwudniowy wyjazd do Berlina i dwudniową lipcową eskapadę do Bratysławy i Wiednia. Prosimy śledzić nasz profil na FB – tam najwięcej informacji.

Patrycja Krzus

pokój 210 - kierownik dziekanatu;

Numery telefonów:

+48 33 8279 229
obsługa studentów (studia stacjonarne i niestacjonarne)
+48 33 8279 358
studia podyplomowe, sprawy socjalne, stypendia